Lembongan dag 1 zondag

24 september 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Heerlijk geslapen, maar het is vandaag weer tijd om door te reizen. Dus hup onze spullen bij elkaar en gaan. Waarom lijkt het toch alsof ik steeds meer in mijn rugzak heb zitten. Heb geeneens wat gekocht. Denk dat ik hem gewoon weer een keer overnieuw moet gaan inpakken.

We moesten om 11 inchecken en vertrekken om half 1 met de fast boat naar nusa  lembongan . Het weer daar blijkt niet erg goed te zijn. En er is dan ook regen verwacht de komende drie dagen. Laten we nu net daar zijn met deze beruchte drie dagen. Maar het zou niet zo veel uit maken denk ik. Want met snorkelen word je toch nat. Ennnnnnn de regen hier is ook lekker lauw dus, geen probleem voor ons.

Wat zijn onze plannen op lembongan. Nou dat zijn er nog al wat. We willen zeker een scooter huren en de eilanden gaan verkennen.   We willen naar het prachtige strand dream beach, de golven blijken er ook bijhoorlijk hoog te zijn. Devil's tear,  een rotsachtig stukje kust lijn, waar er ook gigantische golven zijn tijdens de vloed. Secret beach, blijkbaar het mooiste stukje strand met helder blauw water. En heel fijn zand. Dat zou een verheldering zijn, want het zand is hier op de meeste plekken, vol stukjes kapot koraal .Dus erop lopen is soms best lastig. Met de manta's zwemmen. Dat word het zeker. En peddelboarden door de mangrove heen. Zoals jullie horen, hebben we genoeg wensen . Maar eerst er naar toe....

Elf uur werd 12  uur inchecken. En vertrekken werd. Half twee. Eerst alle tassen koffers en een kite board op de boot gooien. Mensen erin en gaan. En wat gingen we snel. Na wat  gilletjes van angst, van een aantal passagiers, ging de boot toch maar even wat langzamer. Ook was er weer de enkele zieke aan boord. De reis pilletjes werken denk ik, want we hadden nergens last van, deze leer. 2 en 1/2 uur later kwamen we aan. En zijn we met een open jeep taksi, naar ons hotel gebracht. Wat een heerlijk plekje. En we hebben een mooie schone kamer, met warm water. Yeahhhh. Zwembad fris en netjes. En dit alles omringt door een mooie tuin.

Even gezwommen en naar het strand gelopen. Het is er best druk en er is veel activiteit om en rond ons hotel. Hebben ook gezien dat er ook hier een stukje elite rond huppelt. Beetje ibiza stijl. Ook veel jongelui. Dus gezellig. Heerlijk weer eens nasi gegeten. Toetje genomen bij ons restaurant bij het hotel. En na een potjes skipbo, lekker naar bed. Truste en tot morgen.

1. Hans Putter:
    24 september 2017
    Geniet er maar van, net naar het journaal gekeken en die vulkaan, Agung, dat gaat nog een dingetje worden, ze zijn druk met evacueren, goed dat jullie een eind uit de buurt zijn.
    Weer geweldige plaatjes, al vond ik de beelden van die, ik noem het maar : eetpunten, en dan vooral het paarse geval een bedenkelijk zaakje.
    Verder weer veel plezier.