Lembongan dag 2

25 september 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Goed geslapen. En na eerst het nieuws, weer even na te kijken ivm de vulkaan, gaan we weer ontbijten. Moet zeggen, dat ik dat ontbijt nu wel zat begin te worden. Het is alleen maar toast, wafels en eieren en pannenkoeken. Nou dan blijft er weinig over voor mij. En moet ik vaak iets anders van de kaart doen, fruit met yoghurt. En het is niet yoghurt met fruit!!!!! Boterkuipje yoghurt en een grote kom fruit hahahah. Geen wonder dat ze allemaal zo slank zijn Hihi.

We gaan weer avonturen beleven vandaag. Rene heeft de scooter geregeld en we willen de twee eilanden rond gaan rijden om ze te verkennen. Het is fijn om weer wat te gaan doen. Zijn ontspannen genoeg nu. Actie willen we. Het was dan ook een  traktatie  dat de zon zich af en toe maar liet zien. Het is meteen zo warm als je de zon op je hebt hier, dat af en toe een beetje schaduw erg fijn is. .. Ik hoor jullie nu denken. Pfff niet zeuren, hier is het koud en grauw. Maar kan je zeggen. Deze zomers hier zou ik in Nederland niet zo lang willen hoor. De temperaturen  liggen veelal boven de 35 en tien graden minder in de nachten. Ik zie er weer naar uit om bij ons in de avonden de kaarsjes weer te mogen aansteken. Zal wel weer moeten wennen aan mijn spijkerbroeken en truien denk ik......

Rugzakje op mijn rug en gaan, heb mijn Maps.me aan en we voelen de wind al in onze haren, nou ja ik dan .

Even kijken bij de mangrove, want daar wil ik graag met een peddleboard doorheen. Of kano, dat moeten we nog even bekijken. We hebben een hoop te zien vandaag en denken dat we het misschien nog wel dagje langer uithouden hier. Dus maar even een dagje erbij vragen in onze kamer. Over de gele brug gegaan naar Ceningan island. Deze brug is weer herbouwd nadat deze in 2016 was ingestort. Daarbij kwamen 9 mensen om en raakten 30 mensen gewond. Er werd gezegd dat er op dat moment te veel mensen op de brug liepen.... Nou nu gaan er niet zo veel tegelijk, en met de scooter gewoon netjes een paar per keer.

Prachtig eiland, hier hebben we meer het bali gevoel dan op bali. Veel meer het tropische paradijs wat we verwachtte. Schoner, meer kleur. Dus we zijn in onze sas.

Prachtige stranden gezien. Devil's tear, dat was wat zeg. De golven knalde hoog en hard tegen de rotsen aan. Natuurlijk veel foto's gemaakt. Wat een prachtig natuur geweld. Heb ook daar een angstig moment beleeft, voor de perfecte foto. Rene was natuurlijk de rust hemzelf en zei, nog even blijven staan, er komt er nog 1. Maar na de derde golf had ik het wel gezien. Je moet wel bedenken dat op de achtergrond niet de zee gelijk komt, maar meters afgrond. Zo hoog kwam het water met de golven omhoog..... Na de derde golf zei ik, trek me omhoog. Maar hebben wel mooie foto's .

Nog bij een heel gezellig tentje wat gegeten en weer naar huis. Wat een mooie dag weer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda Da Thesta:
    27 september 2017
    Super .... ik geniet nog steeds mee ...
    Van mijn vaders geboorte land
    Vandaar dat me neef elk jaar er naar toe gaat..
    xxx
  2. Tessa:
    27 september 2017
    Wat hebben jullie toch een prachtige vakantie!
    Maar.............
    ben er toch wel weer gerust op als jullie weer met beide benen op Nederlandse bodem staan met die wispelturige Agung die op uitbarsten staat. Knuffel xxx
  3. Hans Putter:
    27 september 2017
    Blij dat er weer mooie foto's zijn, miste het meereizen. En ben weer gerust gesteld, hoef niet bang te zijn dat ik gekidnapt word, als ik het bord lees.
    Hou die berg in de gaten, veel plezier.