Taipei taiwan

5 september 2017 - Taipei, Taiwan

Hallo, laten we maar meteen beginnen....De vlucht, we vonden het een super maatschappij om mee te vliegen. China airways, We kregen op tijd onze natjes en droogjes. Fijn een aantal films gekeken en een spelletje skip-bo gespeeld. Maar dan komt er toch een moment dat je denk, dat de oogjes wel toe zijn aan wat rust. Dus met ons goede gedrag, de beste positie aangenomen om te gaan rusten!!!!!!!!!! ja want van slapen kwam niet veel. Het maakt niet uit hoe je ligt, links, rechts, benen omhoog, benen omlaag, in de nek van de persoon voor je, op de benen van rene. Het wilde niet lukken. Dan kwamen de neusophalers er nog bij, is dit normaal hier ......het was net  de jostiband maar dan met neuzen bij elkaar. Dus slapen werd het niet, helaas. Dan nog maar een film kijken. En hopelijk vanavond het in halen .

Het hotel, daar waren we zo met onze speedy taxi chauffeur, rijden kunnen ze hier wel. Wat een fijne kamer, alles erop en eraan... Maar geen bar?????? ( paniek)

Als we dan toch in taiwan zijn, laten we dan ook maar 1 van de 5 hoogste gebouwen van de wereld gaan bezichtigen, dit gaan we vast niet nog een keer doen. Met de metro en ondergrondse erop uit dus. Wat heel goed te doen was en helemaal niet ingewikkeld.  Wat zijn het toch super vriendelijke en nette mensen hier. Netjes in de rij, achter elkaar op de roltrap en altijd een glimlach op hun gezicht. Taipei zelf vonden we niet erg bijzonder, na een paar drukke straten en een aantal tempels, te hebben gezien, maar op weg gegaan naar taipei 101.

Wat een indrukwekkend gebouw, groot en hoog......binnen een groot winkelcentrum met de duurste winkels, en eveneens super vriendelijke mensen. Deze wolkenkrabber, is 508 meter hoog ( met antenne). En de lift, die doet er 37 seconden over, om naar  de 89ste etage te gaan. Ik kan je vertellen dat onze oren dicht klapten.

Het uitzicht was geweldig, we konden over heel taipei kijken. Het was het zeker waard om even naar boven de gaan.

nu zijn we weer thuis, en gaan deze dag sluiten met een welverdiende slaap, die we hard nodig hebben. Zeker naar een temperatuur van 33 graden en een warme wind erbij.

Dus ik zeg voor nu, geniet van de foto's, en voor nu oogjes dicht en snaveltjes toe.

1. Hans Putter:
    5 september 2017
    Geweldige foto's, goed gedaan, reizen op deze manier beetje mee, top.
  2. Alex, Linda,Sander en Daan Martens:
    5 september 2017
    Mooi dat de vlucht goed was, en inderdaad slapen in een vliegtuig of bus kan ik ook niet. Gaan vanavond Sander zijn 19de verjaardag vieren (wij met z'n 4en) en zondag met meer mensen nog eens over doen!!
    Hopelijk hebben jullie nog wat kunnen (bij) slapen. geniet van alles en de groetjes weer van ons allemaal. Alex.
  3. Jennifer:
    5 september 2017
    leuk verhaal om te lezen hahahah <3 ben nu al benieuwd naar de volgende ! fijn dat jullie genieten en leuke fotos ! en de mensen zijn inderdaad heel vriendelijk :D