Laatste dagje trawangan

18 september 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Ons laatste dagje is aangebroken ;(( . ..........

Nee, niet van onze reis, haha , maar van onze belevenissen op trawangan. We zullen deze dag gaan invullen met een overtocht te maken naar Meno, om te kijken voor de overnachting daar. Rene wil graag een huisje aan het strand, zo dicht mogelijk als kan in ieder geval. We gaan het proberen. Hoe gaan we er naar toe? Natuurlijk met een local, dat lijkt ons het leukst. Dus de eerste de beste man gevraagd, en die vroeg een absurde prijs. Ja hallo, wij zijn malle Pietje niet hoor. Uiteindelijk hebben we beet. En daar gingen we. Beetje nat gespetterd, maar dat kon de pret niet drukken om op zo een klein bootje te mogen zitten. Vader mee, zoon mee en eentje, voor op de boeg te gaan zitten en te waarschuwen voor de rotsen in het water. Wat een leuke overtocht. Deze duurde ongeveer 15 minuutjes.

We wilden het eiland gaan rondlopen, moest niet een al te lange wandel zijn, maar wel weer goed voor onze conditie. En natuurlijk al de borreltjes die er ook af en toe af gelopen moesten worden.

Eigenlijk was het eerste huisje al raak. Dicht bij het strand en als je de deuren open sloeg lag je heerlijk vanuit bed over de zee heen te kijken. Maar, toch maar even door lopen, wie weet vonden we nog wel wat leukers. Meno is rustig en de muziek was niet veel de horen. Veel mooie plekjes strand, heerlijk water, veel stellen, en geen dronken mensen. Het was wel nog vroeg daarvoor. Veel duikers, en zeker veel rust aanbidders. Dus 2 nachten wilde we wel doen op Meno.

De wandeling was warm en best wel langer dan we hadden voorzien. Rene had zijn T-shirt maar om zijn hoofd gebonden en was net piet piraat, vond het hem eigenlijk best stoer staan. :) . Veel dennen bomen, cactussen en vreemde bloemetjes.

Even een break gedaan op een  overdekt bedje en een glaasje mocktail fruit genomen, (  mocktail is een cocktail, maar zonder alcohol )

Wat hadden we het warm, leek wel of het op ieder eiland warmer werd.

We hebben veel huisjes, kamers, en hotels, bekeken. En zelfs een restaurant gevonden die ook glutenvrije gerechten hadden, dus daar was ik wel blij mee. Maar niets tipte met het eerste huisje. Dus we besloten daar voor te gaan. We wilden bijna harder gaan lopen, want, wie weet was iemand ons al voor in de tijd dat we daar heen liepen. Sukkels lol.

Weer een leuk local bootje gevonden voor de terug reis, daar kwamen we wel redelijk nat uit, maar dat kon de pret weer niet drukken.

Na een potje skipbo en een cocktail, zijn we naar ons bedje gegaan. Morgen Meno Tot dan 🌴🌵 🌞

Nieuwe avonturen

1. Hans Putter:
    19 september 2017
    Weer genoten van de foto's, maar in de avond op de schommel, en dan op zo'n plek is helemaal geweldig.