Ubud dag 4

11 september 2017 - Ubud, Indonesië

Vandaag naar goa gajah gegaan, klein stukje bij onze slaapplek vandaan. De zon schijnt en we hebben er weer zin in. Het was weer een mooi tochtje op de scooter, en we waren er snel. De olifanten grot, de ingang is een soort monsterlijk wezen met zijn mond wijd open. Binnen liep je door een muffe en klamme gang door naar een t splitsing, waar op het eind daarvan twee altaren stond. Op de eend stond een beeldje van ganesha ( de hindoegod met een olifanten kop ) en aan de andere kant drie linga, ( dat is een langwerpige pilaar of zuil, dat de krant van de god Shiva representeert )

Door naar monkey forrest, een prachtig stukje bos wat bevolkt is met apen. Moet zeggen dat sommige ook echt apenkoppen waren, en niet al te vriendelijk. Er werd al gewaarschuwd ervoor, maar na drie keer gezien te hebben dat er gebeten werd, had sonja er wel genoeg van. Weg hier......

Daarna naar onze laatste twee watervallen voor vandaag,  de kanto lampo en de tibumana. Wat waren ze weer mooi. Rene heeft in beiden een frisse duik genomen. En is een stukje over de rotsen door naar boven geklommen, waar het klotsende water over hem heen ging. Daar kon hij even Tarzan spelen, jammer dat er niets was om aan te slingeren, haha. Maar ik heb een aantal mooie foto's van hem kunnen maken.

Terug bij ons plekje hebben we onze volgende overnachting geboekt, gezwommen en heerlijk gegeten. Het restaurant hete balifornia en lag om de hoek. Het was een balinees restaurant met een westerse draai eraan. Heel netjes en mooi aangekleed, daar was het ook dat ik sinds een week weer westerse muziek hoorde, ipv de Balinese klanken. Heb de eigenaar nog even vermeld dat de rode wijn niet in de koelkast moet, hij was blij met de feedback ;))

Morgen richting het noorden, naar lovina. Waar we een nacht hebben geboekt in het lovina beach hotel. Denk niet het kan tippen aan onze laatste drie nachten maar we zullen het zien.

Goedenacht voor jullie, goedemorgen  voor ons x

1. Tessa:
    12 september 2017
    Wauw klinkt weer geweldig en weer prachtige foto's wereldreizigers van me. Je kan leuk schrijven, moet je wat mee doen met dat talent. Dikke kus en safe travels xxx
  2. Jennifer:
    12 september 2017
    wat een leuk verhaal weer !! heerlijk wakker worden met deze verhalen . die foto van die ingang bij olifantengrot heb ik gestaan hahaha samen met rikmar uit keulen. ben ook erg benieuwd wat jullie gegeten hebben :) reisze xxxx <3
  3. Jolanda Da Thesta:
    13 september 2017
    Wat een geweldige ervaring in het mooie Indonesië hebben jullie daar
  4. Kees:
    13 september 2017
    wat is het toch geweldig mooi daar