Ubud dag 3

10 september 2017 - Ubud, Indonesië

Vandaag zijn we naar de tempel, pura taman ayun, letterlijk vertaald "prachtige tuin" geweest , en dat was het zeker . Deze word algemeen beschouwd als één van de meest aantrekkelijke tempels van bali. Het ligt in een prachtig park met bomen en vijvers.

Toen zoef zoef naar de rijstvelden jutiluwih, prachtige rijstvelden, en we hadden het geluk dat we met de scooter gingen, want wij kwamen op plekken waar toeristen niet kwamen. Op kleine paadjes er naar toe. Tussen de plaatselijke bevolking, die niet veel toeristen zagen leek mij. We hebben er, met uitzicht op de velden, heerlijke nasi gegeten en een bintang gedronken. Het is op de foto's niet echt uit te leggen hoe groot het is, en al de hoogte verschillen van de velden. Het was de verre reis waard met de scooter, al moet ik zeggen dat mijn derrière best een beetje tlc kon hebben ( dat betekend tender love and care, voor de niet Engelse taal techneuten hahaha). Na deze lange zit, maar weer richting hotel gegaan. Onderweg nog even gestopt bij een local, voor een flesje water. Tenminste dat vroegen we aan haar, of ze dat verkocht. Kregen we een dikke vette NO, hmmmm vreemd want we zagen  de flesjes toch zeker wel staan. Aan haar gezicht concludeerde we wel dat ze niet veel had met toeristen, dus toen maar, na ( overdreven ) vriendelijk gedag te hebben gezegd, weer verder gegaan.

Bij aankomst was er een feestje op het terrein bij het zwembad. De eigenaar had een familie feestje voor grootmoeder, gezellig hoor. We kregen allerlei lekkernijen aangeboden, die we heerlijk opgepeuzeld hebben. En hoefde daarna ook niet meer weg te gaan om te eten. Dus wat denkt rene, een massage...... Aan de overkant van ons complex was er een spa. Wat hebben we genoten saampjes. Heerlijk en wat een top afsluiting van de dag. Ik zeg...... Vaker doen.... :))

1. Hans Putter:
    11 september 2017
    Vindt die sarong goed staan Renė, hoop je hier in Uithoorn ook 'n keer zo te zien.
    Alweer mooie foto's, top.
  2. Sonja:
    12 september 2017