Trawangan dag 2

17 september 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Moet zeggen, toen ik wakker werd dat ik redelijk goed had geslapen. Het bed was een beetje klein haha, en moest af en toe naar de kant schuiven anders hadden we moeten of een plek te vinden voor onze armen en benen. Want ja, met die warmte, ook al hadden we een ventilator, wil je toch wel af en toe wat ruimte.....

Wat staat er op ons plan vandaag. We besloten het eiland maar eens rond te gaan fietsen, als je rustig fietste, wat op sommige plekken ook echt niet anders kon, deed je er wel anderhalf uur over. Eerst even het zwembad in leek ons. Op een of andere manier, kwam het gesprek boven over een beetje luxe met de kamer. Dussssss we gingen even overleggen wat we wilde uitgeven aan een kamer aan het zwembad, luxer, nieuwer, warm water en grotere bedden. Wat ons even heerlijk leek. Rene even flink onderhandelen, en warempel het lukte. Voor een schappelijk bedrag, besloten we dan nog 2 nachten te blijven in onze nieuwe kamer. Oooooo wat heerlijk, we waren zo blij als een aap met zeven staarten.

We besloten om de sunset te gaan bekijken aan de andere kant van het eiland. Maar eerst even snorkels pakken en op zoek gaan naar schildpadden, die hier voor de deur zwommen. Met veel geklungel ( van mijn kant ) het water in gekomen. En jawel daar waren ze, na even zoeken naar de plekken met gras op de grond, kwamen we ze tegen. Wat is het geweldig om zulke mooie dieren in het echt te mogen zien. Het leek wel alsof ik in de film nemo was. Ik hed een grimas op mijn gezicht,  en slikte meteen wat water in daarmee haha. Onze Gopro kwam goed te pas en we waren blij met de mooie beelden die we gemaakt hadden. Maar het kan, en dat zijn we van plan, nog veel beter. Onze wensen, meer prachtige gekleurde vissen, en de manta te mogen filmen. We weten al waar en dit is zeker een mooi vooruitzicht.

Na met een grijns het water uit te zijn gegaan, was het hup op de fiets ( volgens Jennifer de siets ) en de sunset tegemoet. We vonden een heerlijk plekje met een idyllische schommel, met op de achtergrond de sunset. Wat ook weer mooie foto's opleverde. Een glaasje wijn gedronken en weer verder gegaan. Onze benen zijn voorlopig weer getraind.

S'avonds kreeft en tonijn gegeten, mjammie. Maar geloof niet dat er in Nederland zulke kleine kreeften op de menu lijst staan. Ons buikje was weer vol.

morgen ons laatste nachtje hier, op naar het eiland meno.

Dat bekend staan als honnymoon eiland , we zullen het zien. Dit is de rustigste van de drie.

Weer bedank voor het lezen, super leuk dat jullie met ons mee reizen.

1. Jolanda Da Thesta:
    18 september 2017
    Ja zeker ik geniet met jullie mee
  2. Hans Putter:
    18 september 2017
    Nu, geen dank voor het lezen hoor!, ik voorzie niet ooit die kant op te komen, en op deze manier hebben we ook 'n indruk hoe het er uitziet en de samenleving in elkaar zit. Schrijf maar flink door, het is iedere keer genieten.
  3. Tessa:
    Sprakeloos xxx
  4. Sonja:
    19 september 2017
    We hebben het ook zo naar ons zin xxx