Lembongan dag 3

26 september 2017 - Lembongan, Indonesië

Yeahhhh we gaan onze snorkeltoer doen. We worden om 08.00 opgehaald. Gezellig met zijn drieën op de scooter naar het strand toe. Daar moesten we wachten op de rest van de mensen die mee zouden gaan. Om kwart voor negen zat de boot vol met toeristen en vertrokken we. Ons eerste plekje waar we stopten zat vol met prachtige vissen. In alle kleuren van de regenboog. Groot en klein. Nog mooier dan waar we eerst gesnorkeld hadden. Hier was het koraal ook in meer kleuren. Er zwommen grote groepen grote en kleine vissen bij elkaar. Kleine vissen die grote vissen aan het schoon maken waren. Heel leuk om te zien. Daar hebben we een tijdje heerlijk rond gedobberd .

Weer met zijn alle de boot in en over wat ruiger water naar ons tweede stekkie. Daar was het wel minder met de vissen. Wel zagen we een slang, die erg leek op degene die we eerder in onze vakantie hadden gezien, In die grot. Water was ook iets kouder. Misschien was het daarom dat er minder vissen waren.

Nu op naar het plekje waar de manta's zouden zwemmen. Het water werd inmiddels wat ruwer. En we werden al wat stiller. Maar toen we rond het hoekje allemaal boten zagen en hard trappelde toeristen, die op aanwijzingen van de schipper in de richting van de manta's werden gestuurd, dacht ik...... Pfff zouden die beesten daar niet gek van worden. We hadden al gehoord dat het zo zou zijn met enthousiaste toeristen. En als we de kans kregen, we meteen als eerste in het water moesten gaan. Dan had je de meeste kans om ze te zien. Het was inderdaad iedere keer..... Manta!!!!! There..... Manta .......there. Pfff heen en weer. Ik werd er misselijk van. Maar..... We hebben ze wel gezien en rene heeft een paar mooie beelden kunnen maken. Helaas niet voor hier. Maar dat kan ik altijd nog laten zien.op een ander tijdstip thuis . Na een poosje vond ik het wel goed, begon me misselijk te voelen en kreeg hoofdpijn. En het zout prikte giga in mijn ogen. Dus ik ben lekker aan boord gegaan. Na een korte tijd hadden we het allemaal wel gezien. Ook al waren de schippers nog aan het roepen .... Manta manta. Ze gingen op sommige momenten dichterbij de rotsen, omdat ze daar zwommen. Daar hadden wij niet zo een behoefte aan, gelukkig. Er waren wel mensen die echt heel dicht daar aan het zwemmen waren. En de zee was bepaald niet rustig op die plekken. We besloten met zijn allen dat we het gezien hadden. Lekker terug naar het vasteland . En ik kan je zeggen dat ik die terug reis dubbel zo lang heb mee gemaakt, hahaha.

Thuis gekomen ben ik even gaan liggen, oud wijf hahaha. Tot mijn zee benen weer land benen werden.

In de avond weer gezellig naar de bios gegaan. Het werd jungle book, nee niet de tekenfilm .... Wat een leuke film. En thuis nog een skipbo gespeeld. En ja dat verloor ik weer. Ik kan mijn gewonnen potjes op 1 hand tellen, deze hele vakantie. Toch maar een ander spelletje gaan verzinnen om te gaan spelen haha.

Morgen weer eens de scooter huren, en nieuwe avonturen gaan beleven. Dat word onze laatste avond dan. Dan gaan we weer terug naar bali.

1. Alex, Linda,Sander en Daan Martens:
    28 september 2017
    Prachtig, wat een geweldige dag weer. En ja, als je veel aan het snorkelen bent kan je wel eens misselijk worden, gaat meestal weer snel over. Groetjes van Alex, Linda en kinderen Martens.
  2. Hans Putter:
    28 september 2017
    Wat 'n belevenis, lijkt me geweldig om op die manier tussen de koraal vissen te zwemmen
    Veel plezier , groetjes