Jimbaran dag 2

29 september 2017 - Jimbaran, Indonesië

Heerlijk geslapen. Wel warm. Maar de airco maakt net te veel herrie voor de hele nacht aan te zetten. En is niet bevordelijk voor mijn gekke rode oog. Maar werd goed wakker. En gooide meteen de druppels in mijn oog. Gelukkig verlichten ze de pijn.

Daar knallen we weer. Twee motormuizen op de Balinese wegen. We gaan de motor scooter wel missen.

Vandaag staat een grote zit in de planning. Iets wat rene nog op zijn verlanglijstje had het 3D dream museum in Kuta.  Anderhalf uur met de scooter. Maar het is mooi weer en we hebben Maps.me, dus een makkie. We waren de drukke wegen weer even vergeten. Maar moesten al snel wennen. Want de wegen rond en om het vliegveld van Denpasar zijn hels. Zeker de grote rotonde. Het is maar gaan en op hoop van zegen kom je veilig bij je afslag. Zoveel scooters die overal tussen kruipen. En er word niet 1 bestuurder van scooter, nog automobilist boos of geïrriteerd. Daar zouden we van kunnen leren. Zwetend kwamen aan bij een mooi park, waar we werden aangehouden door een agent, die ons vroeg waar we heen wilde. Dus we zeiden tegen hem " the museum of art and paintings" dat zat in ons hoofd. En we dachten dat dat het was. Toen hij zei, o dat is leuk. Weet je wat rij maar achter mij aan op de scooter. Dan breng ik jullie er naar toe..... Hahaha we hadden een privé escorte lol. We reden door een prachtig aangelegd park wat eigenlijk het beeld van bali vormde hoe wij het dachten dat het zou zijn.  Wat een lollige man en wilde nog gezellig met rene op de foto ook. Eenmaal aangekomen, was het niet het museum waar we naar op zoek waren. Giller, maar zijn wel gaan kijken. En het was een museum van art en schilderijen van een aantal landen in de wereld. Waar Nederlandse schilders ook hun stukken konden laten zien. Wat ook wel leuk was om te zien. Maar......

Verder waar we eigenlijk naar toe wilde. En ja toen kwam de rotonde, waar rene ons met het soepelste gemak doorheen reed. Zat wel niet geheel ontspannen achterop haha.

Wat een grappig museum, en we hebben de grootse lol gehad met de foto's die we hebben kunnen maken. Ik zal er een paar hier plaatsen.

De weg terug verliep vlot. Ik had de drukke wegen vermeden met Maps.me . En we kwamen op wegen die lekker smal waren en onverhard en in the middel of nowhere. Maar, we kwamen op ons plekje waar we moesten zijn uiteindelijk. Deze wegen komen volgens mij de toeristen nooit. Dus wel grappig.

Na het douchen zijn we gaan eten bij de Mexicaan, wat een leuk tentje. Er speelde een leuk duo op gitaar en elektrische drum. Heerlijk gegeten en een flesje witte wijn besteld. Het was weer een top dag. Morgen onze laatste volle dag. Snik snik. Maar aan al het moois komt uiteindelijk een eind.

Trusten en goedemorgen.

1. Hans Putter:
    30 september 2017
    Wat een leuke foto's, Sonja Holgerson op de zwaan, top.
    Nog fijn laatste dagje gewenst.